/ Een merk is geen marketingsausje,
reclameverhaal, logo of nieuwe huisstijl. /
/ Een merk is geen
marketingsausje,
reclameverhaal,
logo of nieuwe huisstijl. /
Mij boeit het overbrengen van het verhaal op het gebied van marketing en merkbeleid. Dat kan alleen maar in dialoog. De interactie met mensen uit de praktijk maakt iedere lezing uniek. En geeft het zijn eigen dynamiek. Dat geldt ook bij het dagvoorzitterschap bij events, waaronder leiderschapsdagen voor medewerkers, (zorg)congressen, marketingplatforms, ledenbijeenkomsten en brancheverenigingen. Maak je geen contact? Dan is er geen verbinding en komt je boodschap niet over.
Marketing is een containerbegrip waarover veel definities, beelden en opvattingen de ronde doen. In de zorg wordt marketing nog maar al te vaak geassocieerd met communicatie, brochures en reclame. En dan wordt het lastig om marketing te positioneren als een strategisch onderwerp. Zorg daarom voor een visie op marketing en eenduidig begrippenkader.
Het bouwen van een merk gaat vaak in kleine stappen en is nooit af. Zeker niet in de zorg waar het draait om mensenwerk. Het is een continu proces en een kwestie van een lange adem. Een merk is geen marketingsausje, reclameverhaal, logo of nieuwe huisstijl. Het gaat over het gevoel dat mensen hebben bij jouw organisatie, medewerkers en zorgaanbod.
Door het virtuele werkveld waarin wij bewegen, is de dialoog en samenwerking tussen mensen en organisaties volledig veranderd. Iedereen praat met iedereen. Alles is transparant. Mensen klikken, liken, posten en reageren met hun pc, laptop of smartphone dat het een lieve lust is en dat heeft ook voor de marketing bij zorgorganisaties grote consequenties. Een goede online strategie is de sleutel naar succes.